Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.
Projekt „MatQuest – szukaj, licz, zwyciężaj!”

W naszej szkole realizowany jest projekt „MatQuest – szukaj, licz, zwyciężaj!”, który powstał w ramach II edycji programu grantowego mSilnia, organizowanego przez Fundację mBanku we współpracy z Fundacją Dobra Sieć.

Program ten wspiera inicjatywy rozwijające zainteresowania uczniów w zakresie nauk ścisłych. Spośród 357 zgłoszeń w kategorii projektów edukacyjnych, dofinansowanie otrzymało 138 inicjatyw z całej Polski. Nasza szkoła znalazła się w gronie laureatów i uzyskała grant w wysokości 6150 zł na realizację autorskiego projektu matematycznego.

Celem przedsięwzięcia jest połączenie nauki matematyki z zabawą, ruchem i nowoczesnymi technologiami. W ramach projektu uczniowie klas szóstych przygotują grę terenową, w której uczniowie klas 4–5 będą rozwiązywać zagadki matematyczne i odkrywać kolejne punkty w przestrzeni szkoły.

Projekt rozwija logiczne myślenie, kreatywność, współpracę oraz umiejętność praktycznego zastosowania wiedzy matematycznej. Uczniowie wykorzystują również nowoczesne narzędzia, takie jak Canva i druk 3D, dzięki czemu poznają praktyczne zastosowania technologii cyfrowych i uczą się projektowania przestrzennego.

Autorką projektu jest pani Anna Kowalik, nauczycielka matematyki i informatyki, która opracowała koncepcję przedsięwzięcia i koordynuje jego realizację.

Efekty pracy można zobaczyć w galerii poniżej.